Thursday, March 26, 2009

HANTU POCONG???


Semalam aku balik lambat, tapi takde la lewat malam dalam kul 9.30 mlm.selalu kat lobi ofis aku ader guard berjaga kat situ.tapi malam tu takde plak.sunyi betul2 terasa.bau bunga kat kaunter tu semakin menyusuk hidung aku seakan bau bunga harum sundal malam.bahu aku pulak terasa berat semacam jer.aku pun mengambil keputusan keluar dari pintu kat lobi tu.sepatutnya hubby aku dah sampai..tapi tak sampai2 lagi.aku terpandang atm diluar tu.terfikir mcm nak kuarkan duit.tgh aku tenung atm tu, tiba2 mata aku terasa mcm silau(2x) dari jalan besar tu.aku pun tenung la betul2.lama juga la aku perhatikan.rupa2nya aku ternampak kelibat putih tgh duduk di atas kereta myvi.mcm tak percaya.aku perhatikan lagi dan cuba untuk membayangkan sebuah kereta.tapi tak boleh.mmg betul itu mmg pocong yg duduk dan memerhatikan aku.jantung aku berdegup kencang.kat kawasan tu selalu ader la orang.tapi malam tu mmg takde seorang manusia pun kat situ.bunyi cengkerik semakin kuat terasa dibelakang aku hurmmm ....aku baca segala bagai ayat.aku beranikan diri untuk pastikan kelibat tu.mmg dia masih di atas kereta tu.TAKUTTTTTT....bila tibanya kereta hubby aku, aku cuba lagi pandang lagi tetapi kelibat tu takde yg ader hanya kereta myvi.TERUS NANGIS dibuatnya.......masuk dalam kete pun melalak.hubby aku pun tertanya2.aku nangis jer.kat kedai makan baru aku citer kan...

8 comments:

kasihatie said...

tkt nyer fida..kalau atie mau pengsang kat situ gak..

nmmy84 said...

takutnye da..berani ko balik mlm sorang2 ye..

fida said...

kasihatie-dulu aku pernah ckp kat hubby aku, kalau aku nampak benda2 tu mesti aku pengsan.tapi semlm tak leh nak pengsan plak.hihihi

nmmy84-mmg aku slalu balik mlm.tapi slalu guard kat lobi tu ader.kali takde saper plak.hubby aku plak mlm tu sampai lambat..

nyonya*PIE said...

ko biau betol ida..menakotkan le...klau aku maunye dh pgsan tu..

fida said...

nyonya*pie - mmg takut...takuttttsangat

dibiuscinta said...

ish..beruntung tu..bukan semua orang dpt anugerah melihat benda2 halus ni..tp tak teringin pun nak tgk..mau tak sempurna dah idup pas tu..huhuhuh

fida said...

dibiudcinta-beruntung ker???takut lagi ader la....huhuhu

nAdiRah said...

mmg mengeriiikaannnnn...
gigilllll...