Thursday, February 05, 2009

AKU DALAM DILEMA....SEDIH..MERAJUK..TAK TAU APER NAK BUAT

Aku pun tak tau nak tulis tajuk aper...mcm2 tajuk rasa nak tulis.ini berpunca dari kisah semalam.semalam aku balik lambat lagi...pada kul 11.05 mlm, tengah aku taip minit dengan bos aku, tiba2 hp aku bunyi...hubby aku call dgn nada yang tinggi...

Hubby: nak balik kul brape ni??dah kul brapa skrang???
Aku: ayg balik lambat la....(dgn suara yg lemah)
Hubby: dah tak reti balik awal ke skrang???
Aku: jap lg la dalam 11.30 mlm(dlm anggaran)abg ambik yer....
Hubby: Kalau 11.30 mlm balik sendiri..abg nak tido...(terus letak hp)
Aku: Terpinga-pinga(dlm hati dah nangis dah)

bos aku terus suruh buat cepat2...fikiran dah melayang-layang ke rumah dah.dlm anggaran kul 11.30 mlm terus aku call terus ambil. hubby aku ambil seperti biasa.singgah petronas tanyer aku nak beli aper2 ker. tapi suara dia lemah jer (macam merajuk)..aku beli la meggi ayam dan air soya. bila aku tanya dia nak mkn aper, dia ckp tak nak mkn.betul2 merajuk ni.adusss

sejak aku kerja dengan bos baru ni, asyik kena balik lambat jer...lebih banyak balik lambat dari balik awal.aku pun tak tau la nak buat mcm mana...aku tau hubby aku letih sangat sbb kerja dia kali ni ulang alik dari sempadan perak...aku harap cuti 3 hari ni tak kena ot...leh lah santai bersama hubby...tak pernah hubby aku merajuk mcm tu...kalau laki orang lain la dpt bini asyik keje jer mesti kena belasah atau kena tinggal..nasib baik la hubby aku tak mcm tu...cuma kali ni jer dia merajuk..aduhhhh...

6 comments:

nmmy84 said...

hoho,
sudah terbalik sama aku,
tapi persisnya benarlah seorang isteri yang selalu ada dirumah menunggu suami.

terangkahlah pada suami keadaan sebenar, jua pada bos anda.jika berlarutan, bimbang mengeruhkan keadaan.

seriyes sepanjang jadi PA dari putrajaya ke Melaka,paling lewat aku balik pukul 6.Baguskan bos aku.hehehe.

fida said...

tu la takut keruh dalam perhubungan.sbb lelaki kadang2 suka simpan atau pendam perasaan.hurm....tq wadah

nAdiRah said...

ye la fidaaa... terangkanlah masalah kau pd bos. bos kau mesti faham punyaaa... shian abg kau... hurmmmm... pujuk la dia fidaaa...

nyonya*PIE said...

bnyk2 brsabo ida..rencah rmh tgga mng ada psg surut nye..kdg2 ok, kdg2 x..cuma dua2 kena paham ngn keadaan msg2..ape pun, yg pnting ko bgtau kt hubby ko stp ape yg ko buat

nyonya*PIE said...

bnyk2 brsabo ida..rencah rmh tgga mng ada psg surut nye..kdg2 ok, kdg2 x..cuma dua2 kena paham ngn keadaan msg2..ape pun, yg pnting ko bgtau kt hubby ko stp ape yg ko buat

fida said...

tq nadirah nmmy84,nadirah dan nyanya pie